Geland! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Daniella Muntinga - WaarBenJij.nu Geland! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Daniella Muntinga - WaarBenJij.nu

Geland!

Blijf op de hoogte en volg Daniella

03 Februari 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Hey!

Ik ben geland op Sint Maarten! Na een hele lange vlucht van meer dan 24 uur met stop-overs in Londen en Miami zit ik heerlijk voor drie dagen in het Holland House Beach Hotel. Het hotel waar ik vanaf morgen begin met mijn stage. Maandagavond laat ben ik geland op het vliegveld hier, de landing was erg indrukwekkend! Ik zat bij het raam dus ik kon heerlijk meekijken. Het vliegtuig vloog eerst om het eiland heen, en toen de landing werd ingezet vlogen we zo laag als de hotelgebouwen, net over het strand zo op de landingsbaan, ontzettend mooi met alle lichtjes in het donker. Marc had de taxi chauffeur van het hotel voor mij geregeld, dat was echt ontzettend fijn! Met een bordje met mijn naam stond hij bij de arrivals op het vliegveld. Echt een warm welkom!! Hij reed mij naar het hotel toe, en aangekomen op mijn hotelkamer viel ik na het skypen met pap en mam als een blok in slaap!

De vluchten waren prima te doen, de lange lucht naar Miami was echt relaxt. Ik zat bij het linker middenpad en kon dus zo hup even staan. Er werd ontzettend goed voor ons gezorgd, de stewardessen kwamen vaak langs met drinken, warme maaltijden, en zelfs een uurtje voor de landing in Miami nog met pizza! Ik heb films gekeken en muziek geluisterd, de laatste twee uur van de vlucht duurde het langst, ik begon moe te worden en kon mijn ogen echt niet meer openhouden. Heb toen even gelegen.

In Miami had ik twee uur om over te stappen, dat was krap, gelukkig kwam ik precies op tijd voor het boarden van de vlucht naar Sint Maarten. Op het vliegveld van Miami moest ik eerst door de douane, echt gekkenwerk was dat, met honderden in de rij sta je dan daar te wachten, na een uur was ik erdoor en kon ik mijn koffer ophalen. Toen ging ik naar de connecting flights om in te checken voor de volgende vlucht, daarna weer een bagage exam, zelfs mijn schoenen moest ik uit doen. toen met een trein naar de goede terminal. In het vliegtuig naar Sint Maarten merkte ik meteen de sfeer van het eiland. Iedereen was chill, stond een beetje te kletsen en trok slippers aan, helemaal ready voor de cultuur hier op het eiland.

Gister heb ik eerst genoten van een heerlijk ontbijt, met uitzicht op het strand, palmbomen en de zee met enorme cruiseschepen! Daarna had ik een afspraak met Marc, hij verwelkomde mij in het hotel, en stelde mij voor aan mijn directe collegas. Perla is mijn stagebegeleider en zij zal mij helpen met alle opdrachten die ik hier ga doen. Ik kreeg van haar een rondleiding door het hele hotel en kon zo kennis maken met iedereen die hier werkt. Ik heb er echt zin in om hier te komen werken! Iedereen is ontzettend vriendelijk, hele leuke collega's die je steeds groeten en dat merk je echt overal hier op het eiland. Het eiland heet echt terecht 'the friendly island'.

In de middag heb ik heerlijk liggen zonnen aan het strand. Ook heb ik gezwommen in het heldere blauwe water hier, dat is echt een plaatje, ongelofelijk! Aan het einde van de middag heb ik gelopen over de boardwalk, zo noemen ze de boulevard hier. Ik heb er enorm veel foto's van gemaakt, zo mooi is dat! Alle tropische foto's uit tijdschriften en op tv, nou dat is hier! Ik keek mijn ogen uit! De straat achter de boardwalk heet frontstreet en is ook echt heerlijk om door heen te lopen. Een soort maasmechelen village, alleen dan met ook local shops, veel jewelery and diamant boutiques en auto's die er met 5 km per uur door heen rijden met caribische muziek en open ramen. Echt een heerlijk sfeertje!

Het wordt hier ook echt super snel donker, in een kwartier/halfuur is de zon helemaal onder. 's avonds kreeg ik staff meal, dat kon je zo ophalen uit de keuken, echt enorm lekker eten, en heb toen gegeten met collega's van het hotel. eindelijk kon ik even kletsen in het nederlands.

Vandaag is het weer echt wisselend. Af en toe regent het en daarna weer stralend zon. Ik liep naar beneden om aan het strand te gaan liggen en toen begon het ineens te regenen, toen heb ik met een collega gezellig gekletst aan de bar. Net regende het weer. Dus tijd om een blog te schrijven. Straks ga ik mijn appartement opzoeken, want ik begin morgen met mijn stage en dan heb ik geen tijd om mijn koffers daar heen te brengen. Ook ben ik erg blij dat ik een stekkerdoos en een US stekker bij me heb, want een supermarkt of iets dergelijks ben ik nog niet tegen gekomen. de zon schijnt inmiddels dus ik ga weer lekker naar buiten. Tot snel!

Liefs Daniëlla




  • 07 Februari 2014 - 08:38

    Gert:

    Daniella,

    Leuke dat je een blog bijhoud!!!
    Ga je zeker volgen.
    Hoop dat je de "time of your live"'hebt in st.Maarten en je weet dat ik op je telefoontje zit te wachten.....!!

    geniet,gr gert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniella

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 3621

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 05 Juli 2014

Sint Maarten

Landen bezocht: