Dagje Tintamarre! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Daniella Muntinga - WaarBenJij.nu Dagje Tintamarre! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Daniella Muntinga - WaarBenJij.nu

Dagje Tintamarre!

Blijf op de hoogte en volg Daniella

24 Februari 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Hee!!

Ik zit nu lekker buiten samen met Simone te laptoppen! Het is nu 's avonds laat en het weekend is alweer voorbij bijna! Vandaag zijn we met z'n 9en naar Tintamarre gegaan, een onbewoond eiland gelegen iets uit de kust in het Franse gedeelte van Sint Maarten. Met een bootje gingen we er naar toe, en dat was echt waanzinnig! De boot ging zo snel over de golven, en wow die golven waren hoog! Zo hoog dat we steeds enorm naar beneden kletsten met de boot, echt wow!! Toen we er bijna waren gingen we schildpadden spotten. De man van het bootje deed de motor uit en toen konden we een aantal schildpadden zien zwemmen, na een tijdje kwamen ze ook boven drijven om naar lucht te happen, echt ongelofelijk om dat te zien!! Je kon ze ook heel goed zien zwemmen omdat het water super helder blauw was ook op de diepere plekken in de zee. Op Tintamarre hebben we heerlijk op het witte strand liggen zonnen en gezwommen in het heldere blauwe water tussen de zeiljachten, én met uitzicht op de bergen van Sint Maarten. Echt zoo mooi!!

Terug op het eiland zijn we weer terug gereden naar het appartement in Philipsburg. We huren nu met z’n vieren een auto, super handig! Het rijden is hier heel leuk, veel heuvels en scherpe bochten, zaterdag waren we aan het toeren over het eiland en toen reed ik een heuvel op, halverwege de heuvel trok de auto het niet, toen stonden we dus stil. Heel langzaam de auto naar beneden laten glijden en toen nog een keer geprobeerd met een enorme aanloop zodat ik met veel gas de berg op ging. En toen stonden we dus weer stil, na een paar keer proberen, zijn de mannen gaan duwen en toen lukte het uiteindelijk om de berg op te komen. Zaterdag waren we naar Oriënt Beach geweest. Een geweldig stand, heel lang met ontzettend veel palmbomen en veel strand tentjes en loungebarretjes. De golven waren hier ook echt heel hoog, ideaal om te bodyboarden! Dat hebben we gedaan en dat is echt zo nice!! Een paar keer wel echt water binnengekregen, maar ooh wat was dat leuk!! Ook nog lekker gevoetbald, echt een chille zaterdag was dat!

’s Avonds naar sky lounge geweest bij Simpson Bay, een lounge bar boven op het dak waar je heerlijk kan relaxen, gezellig met elkaar cocktails gedronken! In Simpson Bay is het altijd lekker druk, vrijdagavond gaan we altijd daar stappen in de Soggybar! Vrijdagavond waren we ook uiteten geweest, doen we elke vrijdag om lekker het weekend te vieren! Heerlijke mosselen gehad, mmm! De spare-ribs zijn hier echt mijn favoriet, vooral bij 12meters, een restaurant aan het einde van de boardwalk. Vanavond hebben we met de meiden hier gegeten! Lekkere pasta met tonijn en salade. Echt een lekker weekendje gehad, heerlijk bijgekleurd en nu ga ik slapen!

Liefs!

• 26 Februari 2014 - 21:54

Gert:

Word er ook nog een beetje gewerkt mevr.Muntinga!!!
    Goed om te lezen dat alles oke met je gaat.
    Blijf je volgen en vergeet onze afspraak niet...........

gr,Gert

• 28 Februari 2014 - 19:57

Gerda Hendriks:

Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt! Klinkt als een enorm relaxte stage, ook al moet er natuurlijk ook gewerkt worden....
    Onze vakantie zit er weer op helaas. Zo lekker om de zon te voelen en de mooie natuur te zien. Jij kunt nog lekker even doorgaan daarmee! Geniet ervan. Hier is het weer 4 graden en enorm grijs... Wat een overgang.

• 11 Maart 2014 - 17:28

Mirjam Steeman:

Hoi lieve Daan,

Wat klinkt dat goed zeg! Jullie maken toch veel meer mee dan wij vroeger met onze school stages. En wat zit je in een heerlijk gebied. Het klinkt zo relaxed!! Aan de andere kant zal je best hard moeten werken. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. We missen je wel hoor, in de groep. Soms hoor ik je zondags de intro's doen maar helaas: je bent er dan niet ha,ha Heel veel groetjes van mij en een dikke smok!