Working at Holland House! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Daniella Muntinga - WaarBenJij.nu Working at Holland House! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Daniella Muntinga - WaarBenJij.nu

Working at Holland House!

Blijf op de hoogte en volg Daniella

19 Februari 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Hee!!

Ik ben al een tijdje van plan om een blog te schrijven en nu ben ik bijna vrij van werken en zit ik lekker met mijn laptop in de office en heb tijd om jullie even bij te kletsen! Het is hier werkelijk ontzettend relaxt om te wonen en te werken!

Elke ochtend word ik wakker met de zon in mijn gezicht en hoor ik de zee, en de golven aanspoelen op het strand. Echt heerlijk! Dan spring ik uit bed, (jaa echt!!) en maak me klaar voor een werkdag die elke dag van half 9 tot vijf uur duurt. 's Ochtends wandel ik heerlijk langs het strand en over de boulevard naar het hotel, onderweg geniet ik van de caribische muziek, de jetski's die uitgetest worden op zee om vervolgens de hele dag te worden verhuurd. Ook komen dan de cruiseschepen aan, meestal 4 per dag, soms minder, soms meer. Die vertrekken dan ook weer na vijf uur naar een andere bestemming. Overdag is het dan ook heel erg druk met allemaal toeristen die via boten constant het eiland aanmeren en gaan. Ook worden alle ligstoelen van alle beach&bar restaurants op de beach neergezet, start iedereen z'n barretje op door het klaarzetten van de stoelen en tafels. Iedereen begint de dag heerlijk relaxt en het is ook echt genieten om de dag zo te beginnen! Ook merk je echt dat het de locals ontzettend vriendelijk zijn. Je wordt constant aangesproken met goodmorning, hey sweetie, and how are you todaaaay? lekker amerikaans en heel enthousiast.

Ik heb net vorige week vrijdag mijn eerste opdracht afgerond! Ik had de opdracht om de kostprijs van het ontbijt te berekenen. Het hotel bied de kamers aan inclusief ontbijt. Mijn taak was om uit te rekenen hoeveel nou precies een ontbijtje kost per gast. Met de cijfers van januari 2014 ben ik gaan rekenen in excel en heb een calculatie gemaakt. Een leuke opdracht en interessant vooral. Koffie bijvoorbeeld verkoop je de hele dag, dan is het een kunst om te berekenen wat het kost alleen voor de ochtend. Een week lang heb ik alle invoices (orders) van de breakfast units langsgegaan en mijn uiteindelijke resultaat afgelopen vrijdag gepresenteerd aan de GEM. Hij was zeer tevreden! Deze week heb ik een nieuwe opdracht van hem gekregen. Ik mag me nu bezig houden met de bar en het restaurant. Er wordt een voorraadsysteem opgezet en daar ben ik nu mee bezig.

Naast de opdracht die ik voor de algemeen directeur doe, ben ik elke ochtend bezig om de check-outs en de creditcards te doen. Ik controleer alle check-outs met de creditcard gegevens. Gasten geven vaak een authorization, dan heeft het hotel de creditcard gegevens en kunnen gasten eten en drinken en het op de kamer laten zetten. Het is een beetje lastig uitleggen hoe het werkt, maar het is veel papierwerk. Het komt er op neer dat de gasten moeten chargen en dat moet gecheckt worden.

Ik heb nog zoveel meer te vertellen over werk, maar ik ben nu vrij!
Ga zo een duik nemen in de zee en lekker genieten van mijn avond met mijn roommates! Snel zal ik weer een blog schrijven!

Liefs!


Tags: stage, werken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniella

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 3627

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 05 Juli 2014

Sint Maarten

Landen bezocht: