Saba - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Daniella Muntinga - WaarBenJij.nu Saba - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Daniella Muntinga - WaarBenJij.nu

Saba

Blijf op de hoogte en volg Daniella

26 Maart 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Hey! Dit is nu mijn achtste week hier en het is nog steeds elke dag genieten! Net een heerlijk weekend gehad! Lekker op het strand gelegen, veel van de zon genoten! Daar ben ik altijd erg aan toe na een week werken! Gingen zaterdag windsurfen bij Orient Beach! Echt super om even weer de golven te voelen met mijn voeten! Ik had een zeil van 3.5 meter dus het surfen ging echt heel soepel. Ga binnenkort snel weer een keertje doen met mijn huisgenootje! Wat een uitzicht had ik vanuit de zee! Tussen de bergen, de wind was prima en zicht op het langgerekte witte strand. GENIETEN GEWOON!!

Zondag met de meiden gehiked op het noordelijkste puntje van Sint Maarten. Gingen midden op de dag in de brandende zon, eerst goed uitgeslapen en heb de mannen even weer verwend met een ontbijtje op bed, berg op en uiteindelijk naar een verlaten strandje. Daar hebben we gezwommen in het heldere blauwe water en toen zijn we terug gelopen. In totaal bijna drie uur gelopen! Best heavy, maar prima te doen met een grote fles water! Ontzettend veel cactussen gezien onderweg, en wat zijn die hoog!

Het is nu ’s avonds en we gaan zo naar La Bamba, een salsa tentje aan het water bij Simson Bay. Het is daar altijd enorm gezellig en heel erg druk! Een barretje met allemaal picknick banken, palmbomen, heel fleurig en een dansvloer! Vorige week hadden we daar met een paar van hier een salsales genomen! Super leuk was dat! Gaan we vast nog vaker doen!

Het is ruim een week geleden dat we naar Saba zijn geweest! Genoten van een weekendje weg met het Beachhouse, de groep van het appartementencomplex waar ik woon! Gezellig met z’n 7-en vlogen we zaterdagochtend heel vroeg in een klein vliegtuigje naar Saba, een eiland vlak naast Sint Maarten. De landing op Saba ging ontzettend snel, in een paar seconden stonden we stil op de landingsbaan. Met een taxi reden we naar ons verblijf El Momo. Dat lag halverwege op een berg. Met de meiden zaten we in een appartementje met een waanzinnig uitzicht op de zee. Kilometers ver kon je kijken en heel breed zicht ook. Ik had echt genoten toen de zon onderging ’s avonds, wat een view!

Na een ontbijtje bij de bakker zijn we de Mount Scenery gaan beklimmen, de hoogste berg van het Nederlandse Koninkrijk. Een enorme klim! Maar wat een uitzicht! Bovenop de berg zaten we in de wolken, dus het was steeds even wachten totdat de wolken opschoven, maar echt ongelofelijk hoog en wow wat een uitzicht!! ’s Middags heerlijk liggen relaxen aan het zwembad, lekker op een strandstoel en uitzicht op de enorme zee. Ontspanning ten top!! ’s Avonds uiteten geweest! Na een lekkere steak had ik nog steeds honger! Ik heb toen nog lekker zitten smullen van een cheesecake met aardbeien. ’s Avonds was er een salsa avond aan de haven! Heerlijk gedanst! En daarna nog een feest op straat met een open bar, ook aan de haven, echt fantastisch was dat! Dat feestje vergeet ik niet snel! De dag erna hebben we aan de beach gelegen vlakbij de airport. Een strandje aan de voet van een paar hoge bergen, en aan het einde van de dag zijn we weer terug gevlogen naar thuis, naar Sint Maarten. Ik zat helemaal voorin het vliegtuigje en kon zo met de piloten meekijken! Bij de landing kon ik Sint Maarten helemaal zien liggen vanuit de cockpit. Ook had ik uitzicht over de stranden en kon het vliegveld al zien liggen van ver af, echt leuk om de landing zo goed te kunnen zien!

Ik heb nog veel meer te vertellen, onder andere over de Heineken Regatta en carnaval aan de Franse kant, maar dat komt snel! X

  • 26 Maart 2014 - 19:05

    Gerda Hendriks:

    Wat superleuk om je verslagen te lezen!
    Lieve groetjes,
    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniella

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 3625

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 05 Juli 2014

Sint Maarten

Landen bezocht: